Welcome, Guest. Please Login or Register.
March 29, 2024, 01:00:02 AM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Skulle ställa om klockan - kraschade « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Skulle ställa om klockan - kraschade  (Read 29244 times)
Rickard
Noobie
*
Posts: 4


I'm a llama!

Skulle ställa om klockan - kraschade
« on: February 23, 2004, 09:16:19 PM »
Reply with quote

YaBB SE Version: 1.5.2 to 1.5.4

Problem Beskrivning:
Provade ändra klockans inställningar 7,5 timmar, det blev fiasko. går inte komma in i forumet överhuvudtaget.
Vad göra?
QuoteParse error: parse error, unexpected ',' in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/Settings.php on line 120

Warning: Failed opening '/Subs.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 46

Warning: Failed opening '/Errors.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 47

Warning: Failed opening '/Load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 48

Warning: Failed opening '/Security.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 49

Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 50

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /usr/home/lunken/html/www.poolforum.se/poolforum/index.php on line 50
Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #1 on: February 24, 2004, 02:27:34 PM »
Reply with quote

Låter mycket märkligt - nånting måste ha gått väldigt snett...

Öppna filen Settings.php, och se om du ser någonting galet. Det bästa är om du har någon lokal kopia av filen sen innan kraschen - då kan du jämföra den filen med versionen på servern, och se vad som skiljer dem åt. Du kan också prova att byta namn på backupfilen Settings.php.bak till Settings.php, och se om det hjälper. Åtminstone det första av felmeddelandena antyder nämligen att Settings.php blivit korrupt på något sätt.
Logged
Rickard
Noobie
*
Posts: 4


I'm a llama!

Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #2 on: February 24, 2004, 02:31:34 PM »
Reply with quote

Ok, ska prova.
Logged
Rickard
Noobie
*
Posts: 4


I'm a llama!

Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #3 on: February 24, 2004, 02:54:57 PM »
Reply with quote

Jag ändrade min input från 7,5 till 0 sparade och laddade upp filen igen, nu fungerar det!

Tack.

Tror jag skall prova med punkt istället 7.5 .....
Logged
Rickard
Noobie
*
Posts: 4


I'm a llama!

Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #4 on: February 24, 2004, 03:07:44 PM »
Reply with quote

Där var felet, det går inte att använda komma, man måste använda punkt.
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #5 on: February 24, 2004, 03:14:24 PM »
Reply with quote

Det var onekligen inte så lyckat, även om det är fullt förståeligt... Jag får verkligen hoppas att detta är fixat till SMF (när det släpps för allmänheten), så att man inte kan få såna brutala fel av att råka skriva kommatecken...
Logged
Fredrik
Noobie
*
Posts: 3


I'm a llama!

fredde1985@hotmail.com
Re:Skulle ställa om klockan - kraschade
« Reply #6 on: February 29, 2004, 01:05:57 AM »
Reply with quote

Jag hade samma problem med, jag hade tagit bort värdet för klockan och sedan sparat och fått samma resultat...

Tack för att ni löste mitt problem!  :)
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Skulle ställa om klockan - kraschade « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.022 seconds with 19 queries.