Quote from: mats on January 28, 2003, 06:29:21 AMJag har inte ändrat på Tripod endast i YaBBSE.
Tack för det! - då trodde jag rätt ändå. Jag undrade vad i höge farao du hade gjort!...om du hade lyckats tränga in i det innersta av Tripods servrar och micklat där?! Sannerligen - jag blev imponerad! *kvider av skratt*
Skämt åsido - jag misstänkte förstås att du menade det du nu skriver. Stort tack för svar!
QuoteOm du loggar in som admin går till admin i meny´n sedan går du till inställningar för installerade mod ( kommer inte ihåg den engelska texten) och där avaktiverar compression.
Spara så är det klart
Gissa vem som tänker testa omgående! Men, ny fråga: vad är det egentligen jag åstadkommer när jag gör så här? Blir det inte väldigt...utrymmeskrävande för servern?
Det har också visat sig att en medlem "Bart" tydligen har en färdig mod för allt detta men att han avvaktar med att lägga ut den då han vill ha tillstånd från antagligen CandyMann med detta (eftersom CandyMann verkar vara den som fixat detta först). Väntar alltså med stor spänning på detta!
Allmänt måste jag säga att jag känner mig rejält upphetsad vid det här laget - och hur mkt har jag inte lärt mig av alla tokerier som inträffat! Det är kul - och verkligen saker jag kommer att ha stor nytta av i ett senare skede. Jag skall inte berätta vilka konstiga ändringar i olika scriptfiler som jag ägnat mig åt: det skulle lätt kunna leda till pinsamheter, särskilt med tanke på vilka för programmet förödande resultat mina ändringar haft! Men kul är det....och kunskap är alltid ett resultat av sådana "lekar".
Så snäll du är som har hjälpt mig så mycket! Fortsätt med det...är du snäll!