Welcome, Guest. Please Login or Register.
May 02, 2024, 11:00:59 AM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Översättning « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Översättning  (Read 2128 times)
Jenny
Noobie
*
Posts: 10


I´m a girl

ICQ - 120022417pettson_jenny@hotmail.com
Översättning
« on: February 09, 2003, 09:17:40 PM »
Reply with quote

hej..

Det är så att jag tänkte lägga till nya smilies och avator, men vet inte hur man gör, för allt står på svenska, finns det någon svensk manuall...

http://www.penthesilea.ch/yabb-smiley-sets/#support

Önskar att denna länk ovan var på svenska...

Kan någon göra en liten manual åt mig.. ;)
Jag önskar verkligen att jag hade gått klart gymnasiet... Fast man kan ju inte råför att man är läs och skrivsvårigheter... :(

Snälla hjälp mig någon...
Maila gärna mig :o

[email protected]
Logged

NallePuh
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Översättning
« Reply #1 on: February 10, 2003, 02:01:49 AM »
Reply with quote

Nya avatars är mycket lätta att ordna. Det är bara att ladda upp fler bildfiler till katalogen /YaBBImages/avatars under din forum-katalog. Användare kan automatiskt välja bland alla bilder i den katalogen, så där finns ingen begränsning.

För nya smilies är det lite svårare... Vill du byta ut de existerande smileysarna till nya så är det bara att ladda upp de nya filerna, men vill du ha fler än de som nu finns så måste du installera mod:en "More Smilies" som finns på Completed Mods-tavlan.

Säg till om du inte hittar åt den, så kan jag leta åt den åt dig. Jag tror att moden ska vara ganska enkel att installera utan några större språkkunskaper. Om du inte lyckas, så är du välkommen att maila mig så kan jag hjälpa dig vidare, eller rentav installera mod:en åt dig.
Logged
Jenny
Noobie
*
Posts: 10


I´m a girl

ICQ - 120022417pettson_jenny@hotmail.com
Re:Översättning
« Reply #2 on: February 10, 2003, 01:58:26 PM »
Reply with quote

blev tyvärr inte klokare, angående smile mod
« Last Edit: February 10, 2003, 01:58:56 PM by DataJenny » Logged

NallePuh
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Översättning
« Reply #3 on: February 10, 2003, 03:21:32 PM »
Reply with quote

Okej, jag har inte själv installerat den moden, men jag ska försöka förklara utifrån Readme-filen...

* Först och främst, ladda hem mod-filen från:
http://www.yabbse.org/community/index.php?board=158;action=display;threadid=7716
(välj rätt version för din version av YaBB SE)

* Packa upp mod-filen med exempelvis WinZip, och packa exempelvis upp allt i en tillfällig katalog.

* Om du inte redan har BoardMod, ladda hem det och installera det. Du kan antingen välja vanliga BoardMod från officiella BoardMod-sajten (välj senaste versionen, den klarar av både YaBB och YaBB SE), eller så kan du köra med BoardMod SE avsett speciellt för YaBB SE.

* Se till att du har alla filerna för YaBB SE (hela ditt forum) lokalt på hårddisken någonstans.

* Lägg filen smilies.mod från More Smilies-ZIP-filen i YABBSE-katalogen under BoardMod.

* Starta BoardMod, välj katalogen du har YaBB SE i, och välj att köra moden "Add More Smilies" från BoardMod.

* Ladda upp de nya ändrade YaBB SE-filerna till servern (där ditt forum ligger), och ladda också upp smilies.php från Add More Smilies-moden till katalogen Sources under forumkatalogen.

* Ladda upp filen smiliesdbmod.php till huvudkatalogen för ditt forum på servern (alltså samma katalog som index.php och svenska.lng/english.lng ligger i.

* Kör smiliesdbmod.php via webbläsaren, genom att helt enkelt skriva in hela adressen till filen på servern i adressfältet (alltså nånting liknande http://www.familyties-tv.com/forum/smiliesdbmod.php).

Klart!

Säg till om du behöver mer hjälp!
Logged
Jenny
Noobie
*
Posts: 10


I´m a girl

ICQ - 120022417pettson_jenny@hotmail.com
Re:Översättning
« Reply #4 on: February 11, 2003, 12:32:38 PM »
Reply with quote

Nu har jag gjort så som du skrev, sen när jag ska försöka komma in i mappen smilies via ftp programmet så får jag detta meddelande

550 smilies: permission denied

Vad har jag gjort? ???

Sen när jag ska gå in på inställningar och val för installerade mods, så får jag detta fel..

Parse error: parse error in ModSettings.php on line 48

Fatal error: Call to undefined function: modifymodsettings() in index.php on line 307
???
« Last Edit: February 11, 2003, 01:15:26 PM by Jenny » Logged

NallePuh
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Översättning « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.085 seconds with 19 queries.