Welcome, Guest. Please Login or Register.
May 02, 2024, 09:38:48 AM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  svenska.lng fix « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: svenska.lng fix  (Read 2764 times)
Bjorne
Noobie
*
Posts: 30


I'm Bjorne

ICQ - 52235330
svenska.lng fix
« on: February 09, 2003, 02:09:38 PM »
Reply with quote

Såhär fixar du felet i Daniel Hofbergs svenska.lng för YaBB SE 1.5.1 RC1:

Hitta:
Quote$txt[704] = '<br /><i>DATE, <a href="QUOTELINK">AUTHOR skrev</a>:</i><table bgcolor="' . $color['bordercolor'] . '" class="bordercolor" cellspacing="1" width="90%"><tr><td width="100%"><table cellpadding="2" cellspacing="0" class="quote" width="100%"><tr><td width="100%"><font face="Arial,Helvetica" class="quote" size='1'>QUOTE</font></td></tr></table></td></tr></table>';

Ersätt med:
Quote$txt[704] = '<br /><i>on DATE, <a href="QUOTELINK">AUTHOR skrev</a>:</i><table bgcolor="' . $color['bordercolor'] . '" class="bordercolor" cellspacing="1" width="90%"><tr><td width="100%"><table cellpadding="2" cellspacing="0" class="quote" width="100%"><tr><td width="100%"><font face="Arial,Helvetica" class="quote" size="1">QUOTE</font></td></tr></table></td></tr></table>';

/Björne
« Last Edit: February 09, 2003, 02:24:00 PM by Bjorne » Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #1 on: February 09, 2003, 07:21:44 PM »
Reply with quote

Såvitt jag vet ska det redan vara fixat i versionen tillgänglig på http://www.familyties-tv.com/svenska.zip.

Däremot är det sant att det finns enstaka missar i versionen på Download-sidan.
Logged
Bjorne
Noobie
*
Posts: 30


I'm Bjorne

ICQ - 52235330
Re:svenska.lng fix
« Reply #2 on: February 10, 2003, 09:38:31 AM »
Reply with quote

jag laddade ner från den länken igår och det funkade inte  :-\
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #3 on: February 10, 2003, 03:23:13 PM »
Reply with quote

Vad konstigt, jag trodde att det var fixat...  ::) Ska kolla upp saken...
Logged
Carina
Jr. Member
**
Posts: 97


I'm new here...

Re:svenska.lng fix
« Reply #4 on: February 10, 2003, 05:01:17 PM »
Reply with quote

Quote from: Bjorne on February 09, 2003, 02:09:38 PM
Såhär fixar du felet i Daniel Hofbergs svenska.lng för YaBB SE 1.5.1 RC1:

Mm...det här fixar inte de fel som uppstår om man använder YaBB 1.4.1. Men det kanske det inte skulle göra heller - jag kanske missförstod där? Eller missförstod; det står ju 1.5.1.  :D

Jag säger det jag sagt tidigare: jag tycker att Daniel skall ha cred för att han alls gjort detta. Det är så små fel det handlar om, t.o.m. i YaBB 1.4.1 att man kanske kan leva med det och ev hårdkoda om det lilla som är fel?
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #5 on: February 10, 2003, 07:45:26 PM »
Reply with quote

Det Bjorne nämnde är ett lite allvarligare fel, eftersom det orsakar att forumet inte alls funkar - Det resulterar i ett "Parse error" vid laddning...

Det har ingenting att göra med 1.4.1. Carina, om du är intresserad, så är jag nästan hundra på att jag har kvar det officiella språkpaketet till 1.4.1 som jag gjorde för en tid sedan.

Men tack så mycket för dina snälla ord, Carina.  :)
Logged
Carina
Jr. Member
**
Posts: 97


I'm new here...

Re:svenska.lng fix
« Reply #6 on: February 10, 2003, 08:36:40 PM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on February 10, 2003, 07:45:26 PM
Det Bjorne nämnde är ett lite allvarligare fel, eftersom det orsakar att forumet inte alls funkar - Det resulterar i ett "Parse error" vid laddning...
En tanke flög förbi när jag skrev mitt förra inlägg att det Björne skrev om kunde handla om ett allvarligare fel - och så var det tydligen. Då förstår jag mer att Björne är intresserad av att lösa detta!
Quote
Carina, om du är intresserad, så är jag nästan hundra på att jag har kvar det officiella språkpaketet till 1.4.1 som jag gjorde för en tid sedan.
Det vore naturligtvis tacknämligt! Det jag gjort är alltså att jag tagit hem svenska.lng från downloadsidan. Det som då händer när man som jag använder YaBB 1.4.1, är att på vissa, mkt få, ställen skrivs variabelnamnet ut, istället för variablens värde. Det gör nu inte så mkt (jag hårdkodade helt enkelt om på ett ställe och de andra struntade jag i). Men "hårdkodandet" innebär att jag ej kommer att kunna påverka variabelns värde genom inställningar på forumet - ngt som det kan vara praktiskt att kunna göra.  Därför vore det förstås fint om du kunde lägga upp en länk el dyl.
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #7 on: February 10, 2003, 09:51:35 PM »
Reply with quote

Jag kom just på att jag fortfarande kör 1.4.1 (har inte hunnit uppgradera till 1.5.1 än), så du kan alltid ta språkfilen från mitt forum.

Adressen är:
http://www.familyties-tv.com/forum/svenska.lng

Men skynda dig, för jag har för avsikt att uppgradera till 1.5.1 på mitt forum inom ett par dar eller så, och jag är inte säker på om jag har kvar den gamla språkfilen på hårddisken eftersom jag drabbades av en hårddiskkrasch förra veckan.
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #8 on: February 10, 2003, 10:11:08 PM »
Reply with quote

Bjorne - Jag kan tillägga att jag just kollat upp saken, och versionen av Svenska.lng som nu finns att ladda hem från www.familyties-tv.com fungerar utan problem - Det returnerar inga fel. Jag har till och med testat att köra Svenska.lng genom en PHP-kompilator, och inte ens det returnerade några fel.
Logged
Carina
Jr. Member
**
Posts: 97


I'm new here...

Re:svenska.lng fix
« Reply #9 on: February 10, 2003, 11:22:29 PM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on February 10, 2003, 09:51:35 PMAdressen är:
http://www.familyties-tv.com/forum/svenska.lng

Men skynda dig, för jag har för avsikt att uppgradera till 1.5.1 på mitt forum inom ett par dar eller så

Hoppla! - här gäller det att vara kvick i vändningarna!  :D

Okej - *lyder sträng Daniel  ;)* - åtgärdat alltså; filen finns numer på min disk. Så skall vi väl också se att det kan fungera nu!

Mer allmänt: som de säger i Norge? (hej skoen, jag ser att du är inloggad!  ;)): vad med att lägga upp denna fil från ditt forum under downloads - för de som liksom jag använder 1.4.1.? Bara ett förslag i all välmening... ;)

Avslutningsvis: stort tack!  :)
« Last Edit: February 10, 2003, 11:53:27 PM by Carina » Logged
Gr8_Thor
Noobie
*
Posts: 6


Stor Stark...

Re:svenska.lng fix
« Reply #10 on: February 11, 2003, 11:35:22 AM »
Reply with quote

Vet inte om jag är i fel tråd här, men när jag kör svenska filen så försvinner de där fyrkanterna framför tråden som visar om det är ett nytt inlägg eller inte.

Gör jag något fel eller är det en bugg :o
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:svenska.lng fix
« Reply #11 on: February 11, 2003, 06:37:13 PM »
Reply with quote

Det beror på att administratörerna här inte uppgraderat till nyaste versionen av språkpaketet. De kör Svenska.lng från YaBB SE 1.5.0, medan forumet kör YaBB SE 1.5.1.

Problemet är att de där ikonerna har varit hårdkodade i tidigare versioner av YaBB SE, men är nuförtiden inbakade som adresser i språkpaketet. Eftersom språkpaketet är för gammalt, så finns inte de strängarna och därför så visas inte de ikonerna.

Jag har mailat administratörerna om saken och bett att de ska byta till nyaste Svenska.lng, men de verkar inte ha gjort det än... Ha bara lite tålamod - Tills vidare kan du ju alltid byta tillfälligt till engelska.
Logged
Gr8_Thor
Noobie
*
Posts: 6


Stor Stark...

Re:svenska.lng fix
« Reply #12 on: February 12, 2003, 08:51:17 AM »
Reply with quote

Tja, mig gör det inte så hemskt mycket egentligen, jag var bara nyfiken på om jag gjort något fel... ;D

Därför kom ju ditt svar som något av ett glädjebesked, hehe
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  svenska.lng fix « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.046 seconds with 19 queries.