Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 20, 2024, 10:10:09 AM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  php kod vid posts? « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: php kod vid posts?  (Read 25428 times)
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

php kod vid posts?
« on: January 11, 2004, 03:20:08 PM »
Reply with quote

YaBB SE Version: 1.5.4
PHP Version:
MySQL Version:
Server Grund:
Link på Forum:

Problem Beskrivning:
Hej,

Jag undrar om man kan redigera eller lägga till lite i scriptet i forumet så att man under "Start new topic" skall kunna lägga till php kod precis som quotes. Så att koden visas i dem rätt php färgerna, är detta möjligt?? vet att det går att fixa till phpBB2 men nu tycker jag att YaBB SE är bättre!  8)

/reed
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:php kod vid posts?
« Reply #1 on: January 11, 2004, 11:38:18 PM »
Reply with quote

Jag vet att den möjligheten har kommit till i SMF, eftersom det funkar att göra i SMF:s supportforum just nu.

Men eftersom SMF ju inte släppts för allmänheten än (bara betaversioner för betalande Charter Members), så förstår jag att det vore intressant även för YaBB SE.

I YaBB SE är det inte inbyggt, men jag är nästan hundra på att det finns mods för det ändamålet. Gå till Completed Mods-tavlan och kolla. Jag tycks minnas att mod:en hette nånting i stil med "PHP Color Highlighting" (eller nånting sånt).
« Last Edit: January 13, 2004, 07:47:34 PM by Daniel Hofverberg » Logged
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

Re:php kod vid posts?
« Reply #2 on: January 12, 2004, 12:45:49 PM »
Reply with quote

Hallå!

Tack för svar... hittade ett MOD som hette "PHP Highlighting Mod" Och det verkar som det är exakt detta jag letar efter men dock så funkar inte nerladdnings länken som finns där, ingen här som har filen PHP_Highlighting.zip att dela med sig?

Tråden: http://www.yabbse.org/community/index.php?thread=9059

/reed
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:php kod vid posts?
« Reply #3 on: January 12, 2004, 09:37:00 PM »
Reply with quote

Det där verkar vara en gammal version för YaBB SE 1.4.0. Sök lite till, och se om du inte hittar någon aktuell version för 1.5.x - jag har ett svagt minne av att det ska finnas en sådan...
Logged
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

Re:php kod vid posts?
« Reply #4 on: January 12, 2004, 11:30:16 PM »
Reply with quote

ok, tyvärr så satt jag i någon timme och sökte här på forumet i går kväll/natt, vet inte om man orkar kolla genom de en gång till  ;)

Men jag har även testat phpbb forumet, och idag så fick jag till det där, men gillar dock Yabb forumet mera i sin hel het.  8)

/reed
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:php kod vid posts?
« Reply #5 on: January 13, 2004, 03:22:53 AM »
Reply with quote

Okej, jag ska se om jag kan hitta nåt åt dig om det här.  :)
Logged
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

Re:php kod vid posts?
« Reply #6 on: January 13, 2004, 06:40:35 PM »
Reply with quote

Kanon!, skulle vara snällt om du fick fram något  8)

/reed
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:php kod vid posts?
« Reply #7 on: January 27, 2004, 08:58:38 PM »
Reply with quote

Ursäkta att det tagit sån tid.

Tyvärr har jag inte lyckats att hitta åt någon existerande mod för det här - antingen letar jag dåligt, eller också finns det bara den versionen som du hittade (vars fil inte fanns kvar).

Tror du att du har tålamod att vänta tills SMF (nästa generation av YaBB SE) släpps? Det borde ske ganska snart... Om det är viktigt för dig att få det här att funka snabbt, så kan jag annars försöka skriva en sådan mod själv.  :)
Logged
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

Re:php kod vid posts?
« Reply #8 on: February 15, 2004, 09:02:20 PM »
Reply with quote

Tjena, nja.. inte så viktigt egentligen.
har inget behov av den funktionen i mitt yabbse forum just nu, men fick ju det att funka i BB forumet, vilket jag kör på en annan sida som jag kör genom istället.

tack ändå!

/reed
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:php kod vid posts?
« Reply #9 on: February 16, 2004, 01:59:05 AM »
Reply with quote

Tack. Du ska inte behöva vänta länge - såvitt jag förstår så är det mycket nära att SMF ska släppas för allmänheten nu (visserligen bara i betaversion, men eftersom det testats av betalande medlemmar i flera månader, så borde det funka bra).

Håll utkik på http://www.simplemachines.org!
Logged
reed
Noobie
*
Posts: 13


I'm a llama!

Re:php kod vid posts?
« Reply #10 on: February 16, 2004, 11:55:59 AM »
Reply with quote

Ok, tackar för informationen ...
ser fram mot SMF  8)

/reed
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  php kod vid posts? « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.036 seconds with 20 queries.