Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 23, 2024, 06:25:31 PM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Ran into problems sending Mail. « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Ran into problems sending Mail.  (Read 6255 times)
Hubbabub
Noobie
*
Posts: 3


Chilled Monkey Brain is Yummy :-)

ICQ - 1351964hubbabub1965@hotmail.com
Ran into problems sending Mail.
« on: November 05, 2003, 11:05:29 AM »
Reply with quote

YaBB SE Version: 1.5.4
PHP Version: 4.3.2
MySQL Version: 4.0.x
Server Grund: Windows
Link på Forum:

Problem Beskrivning:
Hej !

Jag sitter hemma och har installerat den senaste versionen av KeyFocus WebServer, PHP och MySQL
på min Win XP Pro dator.

Jag är en riktig grön Newbie när det gäller MySQL och PHP  :)

Jag fick igång YaBB SE och andra användare kunde komma in på forumet och posta meddelanden.

Men när dom eller jag försökte registrera sig som användare på forumet, då kommer det här fel meddelandet upp Ran into problems sending Mail. Error: 500 Command not recognized: "AUTH LOGIN".
Vad ska jag göra åt det ?

(Jag har länkat min web server till en ****.no-ip.com adress.)

Tack på förhand för alla svar :)

Mvh
Hubbabub
Logged

Hubba hubba zoot zoot....................
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Ran into problems sending Mail.
« Reply #1 on: November 05, 2003, 06:54:08 PM »
Reply with quote

Låter som att mailservern inte stödjer inloggning med användarnamn/lösenord, när du får det felet.

Hur har du konfigurerat mail-inställningarna i YaBB SE? Använder du Sendmail eller SMTP? Har du mailservern installerat lokalt, eller anropar du på en extern SMTP-server? Hur är mailservern ifråga konfigurerad? Kräver den inloggning, eller kan den skicka SMTP anonymt (utan verifiering)?

Lämna så mycket information som möjligt, så ökar chanserna att jag eller någon annan kan lösa problemet.
Logged
Hubbabub
Noobie
*
Posts: 3


Chilled Monkey Brain is Yummy :-)

ICQ - 1351964hubbabub1965@hotmail.com
Re:Ran into problems sending Mail.
« Reply #2 on: November 06, 2003, 08:08:04 AM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on November 05, 2003, 06:54:08 PM
Låter som att mailservern inte stödjer inloggning med användarnamn/lösenord, när du får det felet.

Hur har du konfigurerat mail-inställningarna i YaBB SE? Använder du Sendmail eller SMTP? Har du mailservern installerat lokalt, eller anropar du på en extern SMTP-server? Hur är mailservern ifråga konfigurerad? Kräver den inloggning, eller kan den skicka SMTP anonymt (utan verifiering)?

Lämna så mycket information som möjligt, så ökar chanserna att jag eller någon annan kan lösa problemet.


Jag använde bredbandsbolagets SMTP server.
Efter att jag ändrade lite i mina inställningar,
då fick jag ett annat fel meddelande
Ran into problems sending Mail. Error: 502 Command is locally disabled.

Men sen efter lite letande hittade jag rutan där man stänger av "Sänd välkommen hälsning via epost",
så nu fungerar det :)

/Hubbabub
« Last Edit: November 06, 2003, 08:14:53 AM by Hubbabub » Logged

Hubba hubba zoot zoot....................
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Ran into problems sending Mail.
« Reply #3 on: November 06, 2003, 09:51:14 PM »
Reply with quote

Om du stänger av e-post-utskicken så funkar det givetvis...  ::) Men det är inte helt lyckat, eftersom det ju också innebär att användare inte kan få lösenordspåminnelser om de glömt bort lösenorden, att underrättelser om nya svar och nya privata meddelanden inte funkar, etc.

Det där felmeddelandet betyder att någon funktion är avstängd hos SMTP-servern - svårt att veta vilken... Har du angett något användarnamn och lösenord i SMTP-inställningarna, eller är de fälten tomma? Om du har angett något där, prova att lämna dem tomma eller vice versa.

Det kan också vara att Bredbandsbolaget inte tillåter extern användning av sina SMTP-servrar, vilket också kan leda till detta fel. Har du möjlighet att testa med någon annan SMTP-server?
Logged
Hubbabub
Noobie
*
Posts: 3


Chilled Monkey Brain is Yummy :-)

ICQ - 1351964hubbabub1965@hotmail.com
Re:Ran into problems sending Mail.
« Reply #4 on: November 07, 2003, 11:39:34 AM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on November 06, 2003, 09:51:14 PM
Om du stänger av e-post-utskicken så funkar det givetvis...  ::) Men det är inte helt lyckat, eftersom det ju också innebär att användare inte kan få lösenordspåminnelser om de glömt bort lösenorden, att underrättelser om nya svar och nya privata meddelanden inte funkar, etc.

Det där felmeddelandet betyder att någon funktion är avstängd hos SMTP-servern - svårt att veta vilken... Har du angett något användarnamn och lösenord i SMTP-inställningarna, eller är de fälten tomma? Om du har angett något där, prova att lämna dem tomma eller vice versa.

Det kan också vara att Bredbandsbolaget inte tillåter extern användning av sina SMTP-servrar, vilket också kan leda till detta fel. Har du möjlighet att testa med någon annan SMTP-server?


Jag tog bort lösenordet till SMTP servern I YaBB SE
och sen testade jag att sända ett meddelande via YaBB SE, det funkade :D
Då klickade jag i att YaBB SE skulle sända ett välkommen meddelande till
ny registreringar och det funkade också :D

Jag tackar så mycket för hjälpen/ledtrådarna/förslagen.

Mvh
     Hubbabub
Logged

Hubba hubba zoot zoot....................
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Ran into problems sending Mail. « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.032 seconds with 20 queries.