Welcome, Guest. Please Login or Register.
March 29, 2024, 01:50:24 PM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Separat logg-in « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Separat logg-in  (Read 4883 times)
IJ
Noobie
*
Posts: 2


Separat logg-in
« on: September 29, 2003, 03:31:14 PM »
Reply with quote

YaBB SE Version:
PHP Version:
MySQL Version:
Server Grund:
Link på Forum:

Problem Beskrivning:
Hej!

Jag har precis börjat installera mitt första YaBB SE och har ett litet problem som jag inte kunnat hitta lösningen på trots att jag sökt runt här på forumet. Jag har hittat några frågor kring det, men tyvärr inget svar.

Bakgrund: vi har ett webb comunity där YaBB forumet kommer att vara en liten del. Resten består av ett antal sökbara databaser med olika typer av information som användarna själva kan ladda upp. Det här är gjort i MySql och PHP. Allt hålls samman av en startsida.

Problem: Jag vill bara ha en inloggning. Inloggningsrutan skall sitta på startsidan och gälla både YaBB och databaserna. Hur den skall se ut kan anpassas helt efter YaBB-forumet, men hur gör jag resten?

Jag är ingen hejare på PHP, men jag kan grunderna. Är det någon som har en idé om hur det här skall lösas så är jag mycket tacksam.

IJ
Logged
skoen
Longing For a Title
YaBB God
*****
Posts: 601


Official translator and local mod.

ICQ - 164554802hoyreskoen@hotmail.com WWW
Re:Separat logg-in
« Reply #1 on: October 01, 2003, 09:58:51 AM »
Reply with quote

Du kan bruke noe som heter SSI.
Sjekk i http://www.yabbse.org/community/ssi_examples.php så står det mye informasjon om hvordan du kan få plassert et innloggingsfelt på forsiden din.
Logged

Proud to be Norwegian

Feel free to send me an IM if you got any questions or comments regarding YabbSE or my translation.

My portfolio(Norwegian)

Caught 43 llamas.
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Separat logg-in « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.022 seconds with 19 queries.