Welcome, Guest. Please Login or Register.
March 29, 2024, 12:30:38 PM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  [Løst/Löst]Nekte medlemmene tilgang/Förhindra medlemmarna tillgång « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: [Løst/Löst]Nekte medlemmene tilgang/Förhindra medlemmarna tillgång  (Read 3112 times)
TF
Full Member
***
Posts: 214


I'm a llama!

[Løst/Löst]Nekte medlemmene tilgang/Förhindra medlemmarna tillgång
« on: April 14, 2003, 10:08:50 AM »
Reply with quote

Hvordan kan jeg nekte  medlemmene tilgang til at de skal starte nye poster på et forum? Dette kunne jeg gjøre med cgi versjonen av YaBB. Men jeg finnner ikke ut hvrodan jeg skal gjøre det nå? Hmm...
« Last Edit: April 25, 2003, 10:36:16 AM by Daniel Hofverberg » Logged
skoen
Longing For a Title
YaBB God
*****
Posts: 601


Official translator and local mod.

ICQ - 164554802hoyreskoen@hotmail.com WWW
Re:Nekte medlemmene tilgang
« Reply #1 on: April 14, 2003, 10:33:30 PM »
Reply with quote

Det du kan gjøre er å sette en hel kategori til kun å være tilgjengelig for medlemsgrupper. Ved å gjøre det vil hele kategorien kun være synlig for de medlemsgruppene du har satt den kategorien til.

Alle endringene skjer i Administrator Panelet under feltene Rediger Kategorier og Rediger medlemsgrupper
Logged

Proud to be Norwegian

Feel free to send me an IM if you got any questions or comments regarding YabbSE or my translation.

My portfolio(Norwegian)

Caught 43 llamas.
Carina
Jr. Member
**
Posts: 97


I'm new here...

Re:Nekte medlemmene tilgang
« Reply #2 on: April 14, 2003, 11:03:55 PM »
Reply with quote

Hej på er,

Jag har ju skojat lite ibland (särskilt med "skoen",  ;)) om att "norska är svårt". Men det har ju alltså varit skoj...

Just nu känner jag mig på allvar osäker på vad "TF" menar, faktiskt. "Nekter", är inte det "neka", på svenska? Alltså "förhindra"?

Isf, skulle det inte kunna vara ett trick för dig, TF, att om du nu vill neka medlemmarna att posta på vad jag förstår vissa ställen, så kunde du använda dig av att tavlor kan vara s.k. "announcement boards". Då kan bara admin posta på den tavlan. Det är inte så du menar?

Jag förstår ju vad skoen skriver - men är det vad "TF" vill? Jag fattar det mer som att det som skrivits skall vara synligt - men medlemmarna skulle inte kunna posta.

Men jag kanske missförstod - jag känner mig osäker just nu. Hoppas att ni är duktigare på svenska än vad jag verkar vara på norska, "gutter". Så säger ni väl: "gutter"?
Logged
Laplake
Noobie
*
Posts: 12


WWW
Re:Nekte medlemmene tilgang
« Reply #3 on: April 15, 2003, 01:57:30 PM »
Reply with quote

Det finns ett mod som gör att användare kan läsa men inte skriva.....
Quote
This mod gives administrators the ability to mute users so that they may still view messages and receive/send PM's but may not reply to or post new topics.
When muted, one can not:
• post/create new topic
• modify, delete, or lock his/her own post
• create events on calendar
• vote karma

http://www.yabbse.org/community/index.php?board=158;action=display;threadid=19305

(Satte den engelska texten, så att inte det blir missförstånd, då endel anser att Finlandssvenska är svårt ;) )
Logged

I LOVE my country but I FEAR my government
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Nekte medlemmene tilgang
« Reply #4 on: April 15, 2003, 10:39:12 PM »
Reply with quote

Jag var också ute på samma spår som Carina. Om jag inte missförstår så tycker jag att sätta tavlorna som announcement boards bör göra det TF frågade efter.

Laplake - Förvisso, men TF skrev faktiskt att förhindra att starta nya ämnen, inte att förhindra de från att svara på existerande ämnen...
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  [Løst/Löst]Nekte medlemmene tilgang/Förhindra medlemmarna tillgång « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.025 seconds with 19 queries.