Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 19, 2024, 01:46:58 PM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Bra Webbhotell ? « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Bra Webbhotell ?  (Read 2961 times)
Peter
Noobie
*
Posts: 10


WWW
Bra Webbhotell ?
« on: April 10, 2003, 05:53:51 PM »
Reply with quote

Någon som kan tipsa om ett webbhotell som är bra och hyfsat billigt ?
Har provat B-one och Linux.se/shell men de är inte bra...
Behöver minst 50 MB och att kunna flytta mitt domännamn dit samt såklart PHP & MySQL.

Det finns ju en lista här http://guider.idg.se/guide/hotel/search.jsp?price=75&space=30&platform_id=1091677197639873704&orderBy=&order=

Men vilka är snabba och tillförlitliga ?

Mvh
Peter
Logged
Carina
Jr. Member
**
Posts: 97


I'm new here...

Re:Bra Webbhotell ?
« Reply #1 on: April 11, 2003, 02:51:48 AM »
Reply with quote

Hej, Peter,

Jag skulle vilja ge tipset

http://www.comnix.se/

Jag vet ej hur många MB man kan få, men jag vet att priserna håller väl vid en jämförelse, att servicen är allmänt god och - kanske viktigast - att få driftstörningar förekommer.

Du skriver att du vill kunna flytta ditt domännamn. Själv har jag ett YaBB-forum liggande på Tripod (gratis abonnemang via svenska Spray). Detta var till en början ingen höjdare (lindrigt uttryckt!) men man har bättrat sig otroligt och idag funkar det hela bra. Som du förstår (eftersom jag har mitt YaBB-forum på kontot) stödjer man PHP och MySQL. Därutöver kan man ju självfallet ha "vanliga sidor" på kontot. Man får 50 MB. Men - jag tror inte att man kan flytta sin domän. Jag har faktiskt inte kollat - men näe; det tror jag inte. Ville ändå skriva detta, för den händelse att det kunde vara ngt för dig, trots allt.
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Bra Webbhotell ?
« Reply #2 on: April 11, 2003, 10:19:42 PM »
Reply with quote

Själv har jag mitt YaBB SE-forum (tillsammans med en av mina sajter) hos Acidmist - Det är ett gratis webbhotell, som har funkat rätt bra och hyfsat snabbt. Stöd för PHP, MySQL, SSI, ASP, CGI/Perl, m.m. Enda problemet är att det hänt några gånger hittills att servern legat nere under längre perioder (som längst ett dygn i sträck!) - Det händer inte ofta, men det är irriterande när det väl händer...

Mina andra sajter har jag hos två amerikanska webbhotell vid namn Serve-you.net och RFHost - Det är kommersiella webbhotell, men jag har serverplats där gratis genom sponsoravtal. Så jag vet inte vilka priser de har, men båda två har bra stöd, mycket snabba och stabila servrar (har aldrig legat nere senaste halvåret, vad jag har sett), och utmärkt support. Jag har som sagt inte testat YaBB SE där, men jag har testat andra PHP-skript med MySQL på båda webbhotellen utan problem, så YaBB SE bör också funka bra... Enda nackdelen jag upptäckt med båda dessa är att de kör PHP i safe-mode (alltför vanligt bland webbhotell, tyvärr...).
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Bra Webbhotell ? « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.021 seconds with 20 queries.