Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 16, 2024, 04:56:28 PM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  ??? « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: ???  (Read 2682 times)
hhh
Noobie
*
Posts: 2


I'm a llama!

???
« on: April 03, 2003, 01:11:04 PM »
Reply with quote

när jag installerade add more smilieys mod så kunde jag inte sända snabb medleande felet ligger i subs det står så här:2: fsockopen() has been disabled for security reasons
(/data/members/free/tripod/uk/s/c/a/scaryross/htdocs/gb3/Sources/Subs.php ln 460)

hjälp vad kan jag gö åt saken ???? :'(
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:???
« Reply #1 on: April 03, 2003, 02:06:39 PM »
Reply with quote

Jag har ingen erfarenhet av Add More Smilies-moden, men det där felmeddelandet antyder att YaBB SE försöker att använda funktionen fsockopen() i PHP (en funktion för att ansluta till externa servrar, enkelt uttryckt), och att ditt webbhotell har stängt av den funktionen i PHP så att det därför inte fungerar.

När var det som det där felet uppstod? Är det bara när du försöker att skicka privata meddelanden, eller vad? Och i så fall, funkade privata meddelanden okej innan du installerade moden?
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  ??? « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.012 seconds with 19 queries.