Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 27, 2024, 04:01:50 AM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  [Løst]Hjelp til å installere 'Add More Smilies 2.0'/Hjälp til installation « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: [Løst]Hjelp til å installere 'Add More Smilies 2.0'/Hjälp til installation  (Read 6266 times)
bergenhiphop
Noobie
*
Posts: 15


I'm a llama!

WWW
[Løst]Hjelp til å installere 'Add More Smilies 2.0'/Hjälp til installation
« on: March 07, 2003, 01:46:44 AM »
Reply with quote

Noen som hadde giddet å si hvordan eg skal installere Add More Smilies 2.0? Har prøvd, men har problemer med å kjønne engelsk så sliter litt med å installere det. Så hadde blitt utrolig glad om noen hadde skrevet hvordan vi installerte det fra begynnelsen av..

MVH
webmaster - bergenhiphop.com
« Last Edit: April 25, 2003, 08:58:40 AM by skoen » Logged

Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Trenger hjelp med å installere "Add More Smilies 2.0"
« Reply #1 on: March 07, 2003, 10:56:06 PM »
Reply with quote

Jag beskrev hur man gjorde för nån månad sedan åt en svensk besökare till det här forumet. Om du inte sett det, så klistrar jag här in det jag skrev:



Okej, jag har inte själv installerat den moden, men jag ska försöka förklara utifrån Readme-filen...

* Först och främst, ladda hem mod-filen från:
http://www.yabbse.org/community/index.php?board=158;action=display;threadid=7716
(välj rätt version för din version av YaBB SE)

* Packa upp mod-filen med exempelvis WinZip, och packa exempelvis upp allt i en tillfällig katalog.

* Om du inte redan har BoardMod, ladda hem det och installera det. Du kan antingen välja vanliga BoardMod från officiella BoardMod-sajten (välj senaste versionen, den klarar av både YaBB och YaBB SE), eller så kan du köra med BoardMod SE avsett speciellt för YaBB SE.

* Se till att du har alla filerna för YaBB SE (hela ditt forum) lokalt på hårddisken någonstans.

* Lägg filen smilies.mod från More Smilies-ZIP-filen i YABBSE-katalogen under BoardMod.

* Starta BoardMod, välj katalogen du har YaBB SE i, och välj att köra moden "Add More Smilies" från BoardMod.

* Ladda upp de nya ändrade YaBB SE-filerna till servern (där ditt forum ligger), och ladda också upp smilies.php från Add More Smilies-moden till katalogen Sources under forumkatalogen.

* Ladda upp filen smiliesdbmod.php till huvudkatalogen för ditt forum på servern (alltså samma katalog som index.php och svenska.lng/english.lng ligger i.

* Kör smiliesdbmod.php via webbläsaren, genom att helt enkelt skriva in hela adressen till filen på servern i adressfältet (alltså nånting liknande http://www.familyties-tv.com/forum/smiliesdbmod.php).

Klart!


Jag hoppas att du förstår svenska tillräckligt bra, för att de här instruktionerna ska vara till hjälp (svenska borde i alla fall vara lättare att förstå än engelska...).
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  [Løst]Hjelp til å installere 'Add More Smilies 2.0'/Hjälp til installation « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.032 seconds with 20 queries.