Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 20, 2024, 11:53:35 AM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0 « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0  (Read 3174 times)
Steen
Noobie
*
Posts: 15


Keep it simple!

WWW
Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« on: February 17, 2003, 10:16:05 PM »
Reply with quote

Hej Venner  :)

Mine brugere har gjort mig opmærksom på en underlig fejl i version 1.5.0.
Fejlen opstår når man fra YaBB SE Stats (på forsiden) klikker på "Total Members" så kommer ind på denne side, klik på linket for at se en screenie.
Som I kan se er der noget helt galt med links til pics under ICQ! De pågældende steder skal der ikke være links til ICQ da de boardmedlemmer ikke har en ICQ-konto!
Nu kommer det rigtig underlige: Hvis siden ses i enten Mozilla 1.2.1 eller Opera 7.01 opstår fejlen ikke. Det er kun i IE 6.0 og 6.01 at fejlen er registreret!  :P

Er der nogen af jer der har oplevet det samme og er der en løsning?  :D

Hilsen
Steen
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #1 on: February 18, 2003, 01:08:38 AM »
Reply with quote

Det där har rapporterats som en känd bugg. Det ska vara fixat i build 41 av YaBB SE 1.5.1 Release Candidate 1.

Så jag skulle föreslå att du uppgraderar till senaste 1.5.1 RC1 - Det är fixat ett antal buggar, plus att det är stabilare och snabbare än 1.5.0.

Logged
Steen
Noobie
*
Posts: 15


Keep it simple!

WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #2 on: February 18, 2003, 07:35:45 AM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on February 18, 2003, 01:08:38 AM
Så jag skulle föreslå att du uppgraderar till senaste 1.5.1 RC1 - Det är fixat ett antal buggar, plus att det är stabilare och snabbare än 1.5.0.


Tak for dit svar, nu er jeg mere rolig :D Så var det trods alt ikke på min server der var fejl  ;D

Upgrade......er det let at upgradere til 1.5.1 RC1? Jeg tænker på om der er en risiko for at mit board går ned  :'( eller om der blot vil opstå andre fejl .... 1.5.1 RC1 er stadig en betaversion, forstår jeg.



Hilsen
Steen
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #3 on: February 18, 2003, 08:47:39 AM »
Reply with quote

Ja det är en betaversion, men det är den version som programmeringsteamet rekommenderar att man ska använda, så det borde inte vara några problem...

Du kan ju alltid göra en backup (säkerhetskopia) av din databas innan du uppgraderar. Om du har phpMyAdmin eller liknande program så är det lätt gjort, och då kan du ju alltid gå tillbaka till kopian om något mot förmodan skulle gå fel...
Logged
Steen
Noobie
*
Posts: 15


Keep it simple!

WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #4 on: February 18, 2003, 12:32:48 PM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on February 18, 2003, 08:47:39 AM
Du kan ju alltid göra en backup (säkerhetskopia) av din databas innan du uppgraderar. Om du har phpMyAdmin eller liknande program så är det lätt gjort, och då kan du ju alltid gå tillbaka till kopian om något mot förmodan skulle gå fel...

Lyder fint  ;) og nu har jeg installeret phpMyAdmin på min server.
Den ser fancy ud; men da jeg er newbie i MySQL bliver jeg nødt til at spørge om hvordan jeg laver en backup fra phpMyAdmin...jeg kan nemlig ikke se en funktion til det.
Håber du har lyst til at give mig lidt hjælp... :D bare et par hints eller to.

På forhånd tak  ;)

Hilsen
Steen
Logged
Are
Noobie
*
Posts: 14


Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #5 on: February 18, 2003, 05:08:51 PM »
Reply with quote

Quote from: Steen on February 18, 2003, 12:32:48 PM
Lyder fint  ;) og nu har jeg installeret phpMyAdmin på min server.
Den ser fancy ud; men da jeg er newbie i MySQL bliver jeg nødt til at spørge om hvordan jeg laver en backup fra phpMyAdmin...jeg kan nemlig ikke se en funktion til det.
Håber du har lyst til at give mig lidt hjælp... :D bare et par hints eller to.

På forhånd tak  ;)

Hilsen
Steen

Logg inn i phpMyAdmin så trykker du på den databasen du skal ta backup av og velger Eksporter tab'en. Så må du trykke på Velg alle linken for å få med alle tabellene, så må du velge checkboxen som heter Struktur og data.
Så er det bare å krysse av på Last ned som fil og Utfør.

Virker som du er norsk derfor regner jeg med du bruker norsk oppsett i phpmyadmin.
Logged
Steen
Noobie
*
Posts: 15


Keep it simple!

WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #6 on: February 18, 2003, 07:42:19 PM »
Reply with quote

Quote from: Are on February 18, 2003, 05:08:51 PM
Virker som du er norsk derfor regner jeg med du bruker norsk oppsett i phpmyadmin.

;D næe nej! Jeg er dansk! Men ellers tak for komplimentet  ;)

Jeg har gjort præcist som du anviste og det ser jo ud til at virke. Jeg har fået mig en blabla_mysql.zip som backup. Men hvordan og hvor bruger jeg så den fil hvis jeg vil bruge (indlæse) den som sikkerhedsfil?
Umiddelbart er der jo ikke en "Importér" mulighed i phpMyAdmin....

Hílsen
Steen
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #7 on: February 18, 2003, 07:50:53 PM »
Reply with quote

Filen du fått efter export är en SQL-fil, som innehåller kommandon för att återställa allting. Om du skulle behöva använda dig av det, så kan du först ta bort allting i databasen och därefter använda "Läs in SQL-frågor" eller liknande - Där finns det möjlighet att ladda upp filen du sparade vid exporten.

Men låt oss hålla tummarna att du inte behöver använda dig av backupen...  :)
Logged
Steen
Noobie
*
Posts: 15


Keep it simple!

WWW
Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #8 on: February 18, 2003, 09:20:38 PM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on February 18, 2003, 07:50:53 PM
Men låt oss hålla tummarna att du inte behöver använda dig av backupen...  :)

Det virkede helt perfekt!  Mange tak for jeres hjælp...uvurderligt ;)
Jeg er nu klar til at opgradere Yabb Se 1.5.0 til 1.5.1  :D Vi holder tummarna (på dansk: vi krydser fingre)  ;D

Tak!
Steen
Logged
Are
Noobie
*
Posts: 14


Re:Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0
« Reply #9 on: February 18, 2003, 11:04:37 PM »
Reply with quote

Quote from: Steen on February 18, 2003, 07:42:19 PM
Quote from: Are on February 18, 2003, 05:08:51 PM
Virker som du er norsk derfor regner jeg med du bruker norsk oppsett i phpmyadmin.

;D næe nej! Jeg er dansk! Men ellers tak for komplimentet  ;)

Jeg har gjort præcist som du anviste og det ser jo ud til at virke. Jeg har fået mig en blabla_mysql.zip som backup. Men hvordan og hvor bruger jeg så den fil hvis jeg vil bruge (indlæse) den som sikkerhedsfil?
Umiddelbart er der jo ikke en "Importér" mulighed i phpMyAdmin....

Hílsen
Steen

Beklager! I min store uvitenhet så det ut som om du var en norsk som prøvde å svare Daniel Hofverberg på svensk. Håper oppgraderingen går bra!
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Hjælp! Underlig fejl i version 1.5.0 « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.015 seconds with 20 queries.