Welcome, Guest. Please Login or Register.
March 29, 2024, 09:06:15 AM
Home Help Search Log in Register
News: If you are still using YaBB SE, please consider upgrading to SMF as soon as possible.

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Diverse vedr. polls « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Diverse vedr. polls  (Read 2715 times)
Thomas
Full Member
***
Posts: 203


WWW
Diverse vedr. polls
« on: September 10, 2002, 07:33:46 AM »
Reply with quote

Hei

Spørsmål 1:
Til Yabb Gold Sp1,1 var det en Poll mod som gjorde at man tillot gjester å stemme ved polls. I tillegg kunne man som administrator se hvem som hadde stemt.
Finns dette for SE også?

Spørsmål 2:
Jeg kunne tenke meg å ha en av mine poll på en annen side enn forumt - tenkte da på hovedsiden min www.dykkesiden.com. Er det mulig?

Tenker noe lignende pollen som finnes her:

http://boardmod.yabbforum.com/

/Thomas
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Diverse vedr. polls
« Reply #1 on: September 24, 2002, 02:15:18 PM »
Reply with quote

Quote from: MR.T on September 10, 2002, 07:33:46 AMSpørsmål 1:
Til Yabb Gold Sp1,1 var det en Poll mod som gjorde at man tillot gjester å stemme ved polls. I tillegg kunne man som administrator se hvem som hadde stemt.
Finns dette for SE også?
Såvitt jag vet finns det tyvärr inte någon mod till YaBB SE för att tillåta gäster att rösta i polls. Vilka som röstat lagras under respektive användare i databasen - Därför kan det nog vara svårt att kunna låta gäster rösta, eftersom det då vore svårt att se till så att inte en och samma person röster 50 gånger på samma poll...

QuoteSpørsmål 2:
Jeg kunne tenke meg å ha en av mine poll på en annen side enn forumt - tenkte da på hovedsiden min www.dykkesiden.com. Er det mulig?
Det går nog inte i grundformen av YaBB SE. Däremot finns det en mod som verkar kunna åstadkomma det du frågar efter här.

Jag har inte själv provat den dock så jag vet inte hur den funkar, men det kanske är värt ett försök...?
Logged
Thomas
Full Member
***
Posts: 203


WWW
Re:Diverse vedr. polls
« Reply #2 on: September 25, 2002, 07:09:27 AM »
Reply with quote

Quote from: Daniel Hofverberg on September 24, 2002, 02:15:18 PMSåvitt jag vet finns det tyvärr inte någon mod till YaBB SE för att tillåta gäster att rösta i polls. Vilka som röstat lagras under respektive användare i databasen - Därför kan det nog vara svårt att kunna låta gäster rösta, eftersom det då vore svårt att se till så att inte en och samma person röster 50 gånger på samma poll...
Hei Daniel

Til YaBB gold finnes det en mod for dette. Se følgende link:

http://boardmod.yabbforum.com/mods.php?searchfor=poll2.zip

Denne har jeg brukt og da ble det vesentlig flere svar ved undersøkelsene, siden denne godtar gjestesvar.

På gjestesvarene så spores IP adressen slik at samme IP ikke kunne stemme flere ganger.

I tillegg hadde man som administrator en veldig bra funksjon som viste hvilke brukernavn og hvilke gjester (IP adresser) som hadde stemt.

/MR.T
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Diverse vedr. polls
« Reply #3 on: September 25, 2002, 07:40:43 AM »
Reply with quote

Jag vet att det finns en mod för YaBB Gold för ändamålet.

Problemet är snarare att YaBB SE lagrar i databasen under respektive användarnamn om man svarat i omröstningarna eller inte. Därför vore det nog ganska besvärligt att dessutom lägga till att spara IP-adresser för gäster (som då måste lagras på annan plats i databasen).

Dessutom är inte IP-adresser speciellt säkra heller längre, då många olika användare i dagens läge kan få samma IP-adress - Särskilt om man inte tar hänsyn till internetleverantörernas proxy-servrar...

Men föreslå det gärna som en ny mod på Mod Ideas-tavlan - Kanske någon känner för att göra det... Helst någon betydligt mer erfaren med PHP än vad jag är...  ::)
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Diverse vedr. polls « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.014 seconds with 19 queries.