Welcome, Guest. Please Login or Register.
April 20, 2024, 04:49:40 AM
Home Help Search Log in Register
News: SMF is the next generation in forum software, almost completely re-written from the ground up, make sure you don't fall for cheap imitations that suffer from feature bloat!

YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Tidsvisnings strul.. « previous next »
Pages: [1] Reply Ignore Print
Author Topic: Tidsvisnings strul..  (Read 5136 times)
Peter
Noobie
*
Posts: 10


WWW
Tidsvisnings strul..
« on: July 27, 2002, 07:42:50 PM »
Reply with quote

Hej !
På "mitt" forum så har ställt klockan så den ska visas med "24 timmars system". Men när tiden för en post som är gjord idag blir det.
ex. « Svar #2 skrivet: i dag kl. 08:16:02pm »
Men när posten är flera dagar gammal så blir det rikigt.
ex. « Svar #1 skrivet: 24 juli, 2002, 23:44 »

Ingen stor grej, men går det att fixa ?
Eller är det en Bugg ?

Mvh Peter
Logged
Daniel Hofverberg
YaBB God
*****
Posts: 582


WWW
Re:Tidsvisnings strul..
« Reply #1 on: July 29, 2002, 02:18:02 AM »
Reply with quote

Först och främst, vilken version av YaBB SE använder du? Det här med 24- och 12-timmars-klocka var en bugg i äldre versioner av YaBB SE, men det är fixat i de senaste versionerna.

För det andra, vilket datumformat använder du? Saken är nämligen den att du måste använda %H för timmar enligt 24-timmars-klocka (exempelvis %H:%M:%S) - Om du använder %R så funkar det inte, eftersom koden söker efter %H specifikt.

Både %R och %H kan alltså användas för 24-timmars-format, men ska dagens inlägg visas i rätt datumformat så måste du använda %H för timmar.
Logged
Peter
Noobie
*
Posts: 10


WWW
Re:Tidsvisnings strul..
« Reply #2 on: July 29, 2002, 08:45:21 AM »
Reply with quote

Ja, jag glömde att nämna att jag kör 1.4. Det löste sig med dina anvisningar, använde %R.

Tack så mycket !

Mvh Peter
Logged
Pages: [1] Reply Ignore Print 
YaBB SE Community  |  Language Specific User Help  |  Svenska/Norsk/Dansk  |  Tidsvisnings strul.. « previous - next »
 


Powered by MySQL Powered by PHP YaBB SE Community | Powered by YaBB SE
© 2001-2003, YaBB SE Dev Team. All Rights Reserved.
SMF 2.1.4 © 2023, Simple Machines
Valid XHTML 1.0! Valid CSS

Page created in 0.023 seconds with 21 queries.